Toolkit voor organisaties
kom zorgen dan campagne
Dat de zorg nu en straks meer personeel nodig heeft is duidelijk. De eerste stap daarvoor is het enthousiasmeren van de zorgverleners van de toekomst, namelijk jongeren op de middelbare school.
talent inzetten
De centrale boodschap is dat elk talent welkom is binnen de zorg: talenten die de jongeren al hebben, maar waarvan ze zich vaak niet beseffen dat dit juist krachten zijn die ze in hun toekomstige werk kunnen inzetten. Teamspelers, aanvoerders, luisterende oren en energieke stuiterballen: voor elk talent is een passende zorgopleiding te vinden.
Open source
Het label ‘KOM ZORGEN DAN’ is een open source campagne: elke zorg- en welzijnsorganisatie en onderwijsinstelling kan via ‘KOM ZORGEN DAN’ communiceren richting jongeren. Het label is ontwikkeld door de regionale werkgeversorganisaties verenigd in RegioPlus. KOM ZORGEN DAN is de jongerenversie van de succesvolle, landelijke ‘Ik zorg’-campagne.
De toolkit met communicatiemiddelen is vrij te gebruiken en kan je hier bekijken.